شهید حسین روح الهی کشتلی

شهید حسین روح الهی کشتلی نام پدر : امرالله نام مادر: لیلا هدایتی تاریخ تولد :1327/01/01 تاریخ شهادت : 1365/10/20 محل شهادت : شلمچه گلزار: شهدای معتمدی کربلای پنج

ادامه مطلب

دوست شهید: شهید قبل از انقلاب برای آموزش قرآن به روستاهای همجوار محل ما که کشتلی بود رفت و آمد می کرد و تبلیغ دین می نمود یا اردو برگزار می کرد. در امامزاده آمل چند روز را بیتوته می کرد و دین را تبلیغ می کرد. شهید ازما می خواست که به محل کارش برویم و اطلاعات روستا را در اختیارش بگذاریم .

دوست شهید : یکی ازخصوصیات بارز شهید عیادت از بیماران بود اگر کسی از محل یا آشنایی، بیمار و بستری می شد ایشان جزو اولین نفراتی بودند که به عیادت و دلجویی می رفتند. یادم می آید بعد ازمجروح شدنم یکبار در تهران و چند بار در محل ، درخانه به عیادتم آمد و برایم آرزوی سلامتی کرد .

برادر شهید : در سالی که آب برای کشاورزی بسیار کم شده بود و زمین های کشاورزی کم آب شد ایشان از منزل با سطل، آب داخل زمین شالی می ریختند و اطرافیان به ایشان می گفتند: که این کار چه فایده ای دارد و ایشان جواب می دادند که انسان هیچ وقت نباید  امید خویش را از دست بدهد و دست از کار و تلاش بردارد.

خواهر شهید : یک روز از باغ مادرم بدون اجازه یک کدو چیدم. شهید بزرگوار وقتی مرا دید به من گفت: آیا مادر راضی هست یا خیر؟ که تو این کار را کردی ؟ من به او گفتم مگر فرزند نمی تواند از باغ والدین چیزی بچیند ؟ شهید گفتند: فرقی نمی کند باید حتماً اجازه بگیری .

 

ویدئوها

صداها

کاربران آنلاین4
بازدیدکنندگان امروز 21
بازدیدکنندگان دیروز 388
کل بازدید ها 748494